חפירות קלות בשיטת הלימוד

את תוכנית הלימוד המורים בונים רק אחרי שהם פוגשים את התלמידים, אבל המתודולוגיה נבנית מראש. לא נלאה אתכם בפרטים פדגוגיים (זה יקח מכם קצת יותר מידי זמן), אבל נספר על כמה גישות עיקריות, שמייצרות אנגלית שימושית לאורך זמן.

Fluency – accuracy – context

עובדה: למידת שפה כצירוף של תחביר ואוצר מילים היא עניין לא יעיל לצורך שימוש שוטף. המוח האנושי לא מסוגל לחבר משפט לפי כללים מוכתבים מראש בזמן סביר במהלך שיחה. לכן ב dalloway מתבססים על עקרון fluency-accuracy  שמשמעותו ללמוד את התחביר ואוצר המילים דרך מקטעי אנגלית (chunks) ושליטה בהגייה שלהם, ולא להפך. מתוך הסתכלות על המטרות של התלמידים – אנחנו משלבים לתוך עיקרון fluency-accuracy  גם את הקונטקסט, ובונים מקטעי שיעור ייחודיים.

תפיסה וחשיבה באנגלית

הצורה שבה אנחנו חושבים על החיים מושפעת משפת האם שלנו. המוח מתעצב בהתאם לסגנון שהשפה מכתיבה. משום כך בשביל "לחשוב באנגלית" (ולא לתרגם מעברית לאנגלית תוך כדי שיחה) צריך לבחור אחת מהשניים: להיוולד מחדש בארץ אחרת, או ללמוד באופן אקטיבי את צורת החשיבה. ב Dalloway בחרנו את האופציה השנייה, ואנחנו שוברים ככה באופן קבוע דפוסי חשיבה שנובעים מתרגום.

שלושת השלבים

אנחנו דואגים לעבור שלושה שלבים בכל נושא חדש:  יצירת אוטומטיזציה,  ביסוס השפה  תקשורת חופשית. יש כאן הרבה מעבר לכותרות, אבל המורים דואגים שלא תרגישו את השלבים בכלל ותחיו את השיחה או הפעילות בשיעור בצורה ספונטנית ולא מחייבת (עם כוס יין ביד, פשוט אי אפשר אחרת)